torsdag 28 juli 2011

Barnrum!

Idag tänkte jag visa några bilder från sonens rum. Han är ju bara drygt 1 år, så än så länge får hans mamma bestämma hur det ska se ut i rummet...tur för mig=)!


En gosig nalle i en fin strut! Vitt tyg, spets och namnet Vilhelm broderat på - farmor i familjen har sytt;



När jag planerade barnrummet var vimplar ett måste. Med olika blå och gröna tyger från Nyblom & Kollén och från ikea fixade farmor även denna;


Här sover lillen. Vitmålad spjälsäng med ett litet krön på. På två väggar i hans rum sitter denna mörkblå/ljusblå/vita tapet. På ett snöre satte jag fast några bilder med hjälp av klädnypor;




En extra säng/soffa är bra att ha. Kuddar i samma tyger som vimplarna;



I födelsedagspresent fick Vilhelm denna gamla skolplansch med harar på. Den fina vita stolen med sitt namn på fick han i doppresent;



Bord, gröna stolar och lampa från ikea;




Det var allt för idag, vi ses snart igen!

3 kommentarer:

  1. Vilhelms rum är verkligen härligt! Och jag älskar de gröna stolarna!

    Vimplar är en BRA idé!

    Jag hoppas att vi ses snart, fina du! <3

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. åh vilket superfint barnrum! jättemysigt! Jag bestämmer också fortfarande hemma... ;D innan plancher och dyligt kommer åka upp på väggarna ;)

    Kram p.

    SvaraRadera
  3. Åååå...så gulligt! Ja du sug på karamellen så länge det varar...;) Min son fyller snart 16 och nu får man inte bestämma längre.....eller jo en del...han frågar mig rätt mycket men är som killar är mest...Det ska vara PRAKTISKT....sen att det inte ser så snyggt ut att tv-fåtöljen står precis bredvid sängen struntar han blankt i....
    Kram o ha en mysig helg!
    Katarina

    SvaraRadera