torsdag 7 juli 2011

Matsalen smyckad med nyplockade blommor...

Det är härligt att plocka in blommor från trädgården och sätta i fina vaser. Det har jag gjort idag (dock inte från min egen trädgård, men om ett par år så ska jag nog kunna det).

Dagens bukett fick smycka matsalsbordet.



Jag har tänkt att min trädgård ska vara full av rosor. Rosor är så vackra och så doftar de ju gott.



Så här ser det ut i vår matsal.

Här är det härligt att sitta och njuta av maten.


Matsalen är verkligen ett av mina favoritrum här i vårt nya hus. Det är så ljust och härligt med alla fönster. Det är dessutom en underbar utsikt över hagarna här intill. I matsalen sitter vi mest och äter & fikar när vi har gäster. Men även när vi vill förgylla vardagen!

5 kommentarer:

  1. Ni har ett så fantastiskt vackert hem!
    Många kramar!! <3

    SvaraRadera
  2. Jaa, där skulle jag också sitta och njuta och förgylla dagen!! Såå fint och ljuvlig ljust, precis som en matsal skall vara!!

    Önskar dig en fin dag!!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  3. Vad himla fint ni har det,Ha en mysig fredag.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hamnade av en slump på din blogg (ny tänker jag definitivt titta in regelbundet framöver) och jag har suttitr och tittat på ditt fantastiska hem! Det är otroligt vackert. Jag fastande lite för tapeten ni har i tvättstugan men kunde inte hitta någon referens till vilken det är. Om du har möjlighet att berätta det så vore det jättesnällt!

    SvaraRadera
  5. Hej hej!

    Man kan lätt förstå varför det där är ett favoritrum...:)
    Fönstren, ljuset, hagarna. de fina detaljerna....DET är vardagslyx!!!

    Kram Katarina

    SvaraRadera