onsdag 9 april 2014

Påskliljor och hemmagjorda ägg









Hej!

Här kommer lite påskkänslor i form av påskliljor och ägg!
Ägget har jag gjort av tårtpapper med spetskant, snören, pärlor, fjädrar och ett hjärta i zink.
Det är väldigt kul att göra sådana här ägg...och lätt också. I och med att jag klär ett vanligt färgglatt påskägg så har man ju en stabil stomme att utgå från, vilket alltid underlättar.

Påskliljorna och ägget står på skåpet i vardagsrummet tillsammans med en stor kandelaber (PB Home), en spegel (Jysk) och ett foto på barnen.

För övrigt så är det fullt upp här hemma...precis som vanligt (och som jag vill ha det)=)!
Just nu står jag och lagar köttfärssås...det är maten till ikväll som förbereds. Vi ska nämligen en sväng till stan idag och jag vet att vi alltid brukar komma hem lite sent och alla är vrålhungriga när vi kommer hem. Så då är det smart att maten redan är klar! Jag gillar liksom att alltid ligga ett steg före =). Det här med planering och organisering är min grej.

Hoppas ni alla får en bra dag!

/Clara


2 kommentarer:


  1. Hej Clara
    Vilken bra Påskpynt!
    Din hemmagjort ägg är så vackert!
    Förlåt min svenska :o)
    Hjärtliga hälsninggar och ha en trevlig vecka
    Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för dina kommentarer här hos mig. Jättekul att du har hittat hit...och din svenska är riktigt bra=).
      Välkommen tillbaka igen!
      Kram Clara

      Radera