onsdag 2 april 2014

Vita bord med snirkliga ben och torkade rosor













Hej!

Här hemma har jag haft "projekt ommöblering och ommålning" ett par dagar. 
Ni vet ju att det är något jag verkligen gillar och nu tyckte jag att det var dags igen!
Det är ju så att min kära sambo inte är lika förtjust i just "projekt ommöblering och ommålning", så därför passade jag på när han var på kurs ett par dagar ;). 
Vilhelm var inte sen med att hänga på min idé om att möblera om lite i vardagsrummet igår, så vi bytte plats på soffan, tv-bordet och fåtöljerna. Nu kanske ni tror att jag lät honom konka runt på en soffa...men riktigt så allvarligt var det inte ;). Vi har nämligen några bra "skyddsunderlägg" i plast under soffans fyra ben, så den går lätt att dra bara. Inga märken i golvet blir det och det är ju tur!!!
Nu är bara kruxet att vi måste flytta på taklampan lite, så den hamnar mitt över bordet. Får se om det är något Viktor är sugen på att göra!!!
Jag äälskar verkligen vår takhöjd på 270 cm, men jag måste erkänna att det blir lite komplicerat när man ska hänga upp taklampor ecs...det räcker ju inte direkt att stå på en stol.

Som ni ser på några av bilderna står tre småbord i en klunga. Där hade jag ett lite större bord förut. Men så var det så att Vilhelm och jag målade två av småborden i helgen (ute!!!) och när de torkat satte jag in dem innanför dörren i hallen för att sedan flytta dem vidare (i hallen stod redan ett litet bord). Då råkade det bli så att dessa tre bord hamnade i en liten fin klunga tillsammans och då insåg jag att så måste de ju bara få stå. De tre borden har olika höjd, så de passade perfekt att ställa lite trevligt under varandra.

Det var allt för nu! Hoppas ni gillar det ni ser =)!

/Clara



2 kommentarer:

  1. Hej Clara,
    du har en perfekt hem! Så jag tänka migdet svenska inredningsstil.
    Din plats i köket finner jag riktigt bra.
    Och din Påskpynt är perfekt!
    Förlåt min svenska, men jag lär mig fortfarande
    Ha en bra vecka
    Hjärtliga Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen hur fint som helst! Passade perfekt med flera bort ihop, önskar jag hade mer plats här hemma för sådana bord med.. =) Kram

    SvaraRadera