torsdag 1 maj 2014

Bakverk och dukning!












Hej!


Idag har vi haft kalas...igen! I måndags hade vi bara lite "drop in", så Vilhelm blev firad på sin rätta födelsedag också. Men idag var alltså det "riktiga" kalaset då släktingarna var bjudna. 
"Jag fyller år idag med" sa Vilhelm idag på morgonen när han vaknade. Nja, inte riktigt...

Jag tycker att det är så kul att baka och styra till kalas, särskilt att använda färg och strössel att dekorera bakverken med. Till dagens kalas hade jag doppat kokostoppar i färgad choklad + strössel och så hade jag gjort cupcakes förstås, även dem med färgad glasyr och strössel. Dessutom bjöd vi på bullar, milanostänger och marängtårta.

På bordet hade jag dukat med min blå servis "Mårbacka", olika servetter i grönt och blått, serpentiner och små vaser med syrén och hägg i. 
I taket hängde grattis-vimplar från Nyblom och Kollén och så ballonger förstås. 

Nu blir det skönt med tre härliga lediga dagar tillsammans hela familjen. Och på måndag börjar jag jobba igen (efter 16 månaders mammaledighet). Blandade känslor vill jag lova!!!
Istället är det dags för pappa i familjen att vara hemma med barnen några månader. 
Det ska nog bli bra!!!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar