onsdag 24 juni 2015

Att klä om en schäslong



Sigrid gömmer sig i vårt sovrum. Bästa gömstället;).


Svärmor med väninna hjälper oss att klä om en gammal loppisfyndad schäslong. Vilhelm hjälper till lite också. Det är undersidan ni ser på bild. Framsidan blir vit. 


Bara en liten bild från sovrummet. 

Hej!


I kväll har vi haft besök av barnens farmor och hennes väninna. De hjälper oss att klä om en gammal loppisfyndad schäslong. Den är alldeles snart färdig och då lovar jag att visa resultatet. Det kommer bli såå bra. Och den kommer att vara så härlig att bara ligga och läsa i eller varför inte bara ligga och njuta av utsikten. Vi tänkte nämligen ha den i vårt sovrum och därifrån har vi en ljuvlig utsikt över hagar och ängar.

Schäslongen har sådana där fina ben med hjul på. Precis sådana som på vår Howardsoffa i vardagsrummet. Men där nere är det fullt av möbler och dessutom tror jag att den kommer passa allra bäst i vårt sovrum. 

Så var det redan onsdag idag igen. Och med andra ord bara en jobbardag kvar denna vecka. I helgen har vi en hel del planerat, både träffa fina vänner och släktingar står på programmet. 
Förhoppningsvis kanske det blir lite sol så man kan spendera lite tid ute. Vi älskar att äta ute (i alla fall jag och barnen), särskilt att äta frukost ute är mysigt. Då brukar vi sitta i vår härliga soffa på altanen och gotta ner oss bland kuddarna, vrida soffan mot morgonsolen och bara njuuta!

I dag förresten fick jag en riktigt rolig nyhet på min mejl. 
Berättar om det snart:).

Ha det så bra!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar