torsdag 18 juni 2015

Gammalt och nytt i vardagsrummet








Hej!


Så var midsommarhelgen här och det var dags att vara lite lediga igen.
Vi var länge i valet och kvalet om vi skulle åka iväg med husvagnen över helgen, men tillslut bestämde vi oss för att vara hemma. Mycket på grund av att vädret inte ska bli sådär jättebra.
Det blir med andra ord en lugn midsommar med familjen. Lite sill och potatis, en matjessilltårta, jordgubbar och en vit chokladmoussetårta ska vi minsann njuta av.

Längs vår grusväg finns många fina blommor att plocka och dekorera bordet med. Kanske att vi även gör en och annan krans. Men om jag känner resten av familjen rätt, så är det nog bara jag som i så fall vill ha den på mig. 

På bilderna ser ni vårt vardagsrum. På bordet står syréner och lupiner i soppterrinen.  
På buffén står bland annat två gamla bruna glasflaskor, en spegel och ett gammalt fönster.
Det där med att blanda gammalt och nytt, det gillar jag. Men det vet ni ju vid det här laget;). 

Nu önskar jag er alla en riktigt fin midsommar!

/Clara






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar