lördag 12 september 2015

Lite höst



I en liten hörna i matsalen.


Nypon i en silvrig urna.


Vårt svarta halvmånebord inropat på auktion.


Olika guldspeglar på väggen. Tapet från Sanderson.

Från matsalen mot köket. 

Hej!


Hoppas ni har en fin helg.

Vi har varit på en lite ovanlig utflykt idag, nämligen tittat på ett rally. Inte för att vi egentligen är särskilt intresserade av just det, men det var så att en sträcka i rallyt gick här hemma i skogarna. 
Spännande och kul var det...och väldigt fort gick det. Sigrid var dock mest intresserad av att plocka lingon:).

Nu är det lite höst i ett av hörnen i matsalen. Jag tog in några nyponkvistar och satte i den silvriga urnan på halvmånebordet. Blev minsann lite trevligt tycker jag. 
Det känns så himla härligt att få tillbaka den där "pysslarlängtan" som har varit som bortblåst i sommar, vilket säkert hänger ihop med min envisa förkylning.
Jag börjar nu bli sugen på att göra om, köpa lite nytt och bara fixa och dona.

Nästa projekt är att måla mina nya skåp. Det är många på instagram som tycker att jag inte ska måla dem, men det kommer jag göra;). Jag köpte två fina färger i Kalmar igår. Ska bli spännande att komma igång. Jag köpte dessutom ett vax som jag ska använda efter målningen. 
Färgerna jag köpte var av märket "Vintagepaint", de är favoriter här hemma. 
Jag avslöjar inte riktigt än vilka kulörer jag köpte. Men så snart jag börjat måla kommer det bilder.

Hoppas ni får en mysig kväll!

/Clara




1 kommentar:

  1. Do you need free Twitter Followers?
    Did you know you can get these ON AUTOPILOT & TOTALLY FREE by registering on Like 4 Like?

    SvaraRadera