tisdag 15 maj 2012

Förvandling av stolar...



Kommer ni ihåg stolarna jag köpte på auktion? Nu är jag i full gång med att göra om dem.



Jag har målat dem vita och klätt dem i vitt tyg.



Jag fäster tyget med häftpistol...är inte helt färdig än som ni ser. Jag ska dessutom sätta fast något fint band som döljer mälorna.



Såhär såg stolen ut från början. Visst blev den finare i vitt=)?


Hej hej!

Här hemma fixar jag med mina nya stolar om kvällarna. Det tar lite tid när de både ska målas och kläs om. En av dem är snart helt färdig.
Färgen jag använder är häftgrund och tyget har jag köpt på ikea.

Nu när jag fotograferade en av dem placerade jag den i hallen, men jag får se var de ska stå sen. Det känns som att de kommer passa in var som=).

Snart är det långledigt...härligt. Att få vara med sin familj hela fyra dagar i sträck känns alldeles underbart. Jag ska verkligen ta vara på tiden och njuta.

Gokväll!


2 kommentarer:

  1. Du är så duktig, Clara! <3

    SvaraRadera
  2. Helt klart mycket snyggare! Ha en underbar helg med dina kära!

    SvaraRadera