söndag 20 maj 2012



På verandan just nu.



Om ni tittar riktigt noga ser ni att gräset har börjat växa.



Som en sommarkväll!



Söndagsfrukost med nybakat bröd.


Hej!


En jättehärlig ledighet går mot sitt slut. Vi har verkligen utnyttjat all tid tillsammans. Vi har mestadels hållt oss hemma och grejat med diverse projekt...främst trädgården. 
Som ni ser så har vårt gräs börjat växa. Det är spännande att följa det varje dag. Övriga planteringar ser ut att trivas och växa; äppelträd, rosor, syrén, hallon, riddarsporre....

Vilken tur vi har haft med vädret dessa lediga dagar...vi har nästan bara varit ute. Det är extra mysigt att äta och fika ute. På vår veranda sitter vi mycket. Jag har fixat och donat lite där för att få det trevligt. Även där har jag planterat Mårbackor.

Idag på morgonen åt vi nybakat bröd till frukost...det är mycket gott och lite extra lyxigt. Jag gör degen kvällen innan och sedan på morgonen är det bara att baka ut den och grädda.


Hoppas att ni alla får en bra vecka. Vi hörs snart igen!



2 kommentarer:

  1. Så fint det blir!
    Härligt med lite varmare vindar äntligen!
    Mums så gott o lyxigt med nybakat till frukost!

    Ha det bra!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Åå vilka fina bilder!
    Det låter som om ni haft en helt underbar helg!
    Vi är också bara ute o grejjar nu...jag hinner inte med något annat...lika bra att hållas när man är inne i ett kreativt stimm..;)
    Vi har också sått en massa gräs..nu i helgen.....kan knappt tåla mig tills det blir grönt...
    Va mysigt med nybakt till frukost..;)
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Katarina

    SvaraRadera