onsdag 9 maj 2012

Mårbacka!




Mårbacka planterad i de gamla mjölkkrukorna vid infarten.



Hortensia planterad i en stor urna på verandan. Korg och kruka i gungstolen väntar på fina blomster.



125 kr!!!



Rokokostolar är min favorit.


Hej!

Trädgårdstemat fortsätter här hemma. Idag köpte jag några blommor på torget...Mårbacka-pelargoner och Hortensia. På gränsen för tidigt att plantera dem ute, men jag får hålla koll på temperaturen och täcka blommorna om det behövs. Pelargonerna planterade jag i de gamla mjölkkrukorna nere vid infarten. Hortensian fick ta plats i en av de stora vita urnorna som jag sedan placerade på verandan.

I söndags vann jag en nätauktion på två rokokostolar. Jag fick båda stolarna för 125 kr...det kallar jag fynd. Med lite vit färg och nytt tyg kommer de bli riktigt trevliga. Bild på resultatet kommer framöver.


2 kommentarer:

  1. Å det är så härligt när man kan börja plantera!! Jag har börjat måla alla mina krukor vita så jag för vänta lite innan jag kan plantera i dem :)

    SvaraRadera