söndag 6 maj 2012

Vit syrén och rosor.




En vit syrén är planterad....



....likaså rosen Coral Dawn.




Efter dagens grässådd var det dags att vattna.





Härliga vårkväll!


Hej hej!

Söndag kväll igen. Även denna helg gick fort. Men vilken härlig helg vi haft och vad mycket vi har gjort. Vädret har varit fint vilket har inneburit mycket tid ute...allt från lek och trädgårdsjobb till grillning och fika på verandan.

Idag har vi sått in vår gräsmatta...det blir spännande att följa gräset växa.
Dessutom har jag planterat en vit syrén, hallonbuskar och två rosor.
Har även ett äppelträd till att plantera. Måste bestämma var det ska stå först bara.

Nu önskar jag en en bra vecka!

 

4 kommentarer:

  1. Så duktiga ni är, Clara!

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Va roligt det är att styras trädgården. Måste va riktigt spännande att få börja från början! Jag har lite problem med hur vi ska göra hemma hos oss. Allt är så svårplacerat pga hur de förra ägarna valde att göra... Men så är det ju med begagnat :) Men önskar jag hade nån trädgårdsdesigner att be om hjälp. Känner du nån? :)
    Jag älskar de rosorna! Men trodde att de hette summerwind, så det var ju tur att du visste bättre så jag inte får fel när jag åker för att inhandla :P
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Det kommer bli så fint! Rosor och syren kommer passa perfekt till hela husets stil. Du är så duktig på inredning och det är så kul att titta in här!

    SvaraRadera