torsdag 7 maj 2015

Målning med Vintage Paint



Det lilla sidobordet bredvid soffan i tv-rummet på övervåningen har nu blivit svart.


Bordet är målat med Jeanne d´Arc Livings "Vintage paint". Färgen heter Black Velvet och den är lite svartgrå. 


I taket hänger en "ny" lampa. Jag använde mig av en gammal taklampa som låg i förrådet och "skräpade". Det var själva stålstommen på lampan jag ville åt. Jag klädde den sedan med ett svart tunt tyg och knöt en knut längst ner. 


Hej!


De senaste kvällarna har jag haft ett par projekt på gång.
Det är tv-rummet på övervåningen som genomgår en liten förändring.
Dels har jag målat ett av borden svart, jag har hängt upp grå gardiner (bild kommer en annan dag), jag har hängt upp en "hemmagjord" taklampa och så har jag flyttat runt saker lite hit och dit. 
Jag är inte riktigt klar än, så hela rummet får ni se en annan dag.

Som jag skrev i mitt förra inlägg så är jag inne på mycket grått och svart nu. Jag tycker att det är väldigt fint att kombinera i olika nyanser tillsammans med vitt. 

I helgen köpte jag en ny färgburk från Jeanne d´Arc Living när vi var i Kalmar, så den var jag så sugen på att börja måla med nu. Dels blev som sagt det lilla sidobordet målat, men även ett gammalt pottskåp som jag har placerat på badrummet blev svart. 

Nu är det även så att jag vill måla vår tv-bänk, men vissa familjemedlemmar protesterar (inga namn nämnda), så nu pågår projekt övertalning ;). 
Jag brukar ju bestämma själv om jag vill måla något eller inte, men vissa möbler är ju sådär att man vill ha medhåll från sin sambo först, ni förstår hur jag menar ;). 

I morgon är det minsann fredag igen, härligt! Kanske blir det något målningsprojekt då igen ;).

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar