tisdag 12 maj 2015

Några plommonkvistar











Hej!


På bordet i matsalen står några plommon-träds-kvistar i soppterrinen. 
När vi var hemma hos mamma och pappa i helgen blommade plommonträdet så fint, så jag var bara tvungen att knipsa av några grenar.
Jag tycker verkligen det blir lite extra vårkänslor när man tar in diverse grenar och kvistar som är på väg att slå ut.

Men annars tycker jag det är dåligt med sprudlande vårkänslor.
Det är snart mitten av maj och vi har inte tagit fram trädgårdsmöblerna, vi har endast grillat 2 gånger (och då rusat in så fort grillningen var klar) och jag har inte ens varit sugen på att köpa blommor att plantera.
Det måste bero på att vädret inte varit något vidare om helgerna när vi varit lediga.
Och jag märker verkligen att mitt humör styrs väldigt mycket av vädret. Jag blir tusen gånger piggare och gladare när det är soligt ute.
I lördags förmiddag var det ju faktiskt fint väder på förmiddagen och då var det helt underbart att gå en promenad och sedan sätta sig på verandan i solen och fika.
Mer sådant tack!

Nej, nu ska jag inte klaga mer. Det fina vädret kommer säkert tids nog.
Kanske blir det någon dag med bra väder nu till helgen när man är lite extra ledig. Vi får se!

Ha det så bra! Och håll tummarna för lite sool;).

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar