torsdag 19 juni 2014

Prästkragar i varje litet hörn














Hej!


Här hemma pågår lite midsommar-förberedelser.
Vilhelm och jag tog en liten promenad ikväll och plockade en massa blommor längs vägkanten. Främst var det prästkragar vi plockade, men även blåklockor, smörblommor, mandelblom och några rosor (från mamma och pappas trädgård).
Med dessa blommor har jag försökt att få lite trevlig midsommar-stämning här hemma. De står i lite vaser både här och där. Något jag särskilt gillar är att sätta bara 1 blomma i gamla små flaskor....prästkragarna passade extra bra till det tyckte jag.

Ikväll har vi även förberett lite till morgondagens lunch och dessert....nämligen matjessilltårta och pannacotta med rabarber. Tror det kommer bli riktigt smaskigt.

Vi ska ha lite gäster här hemma hos oss, det blir trevligt. Jag gillar ju att fixa och dona inför bjudningar och så, men oj vad lite tid det finns över till sådant när man jobbar (därav anledningen till att jag sitter vid datorn såhär sent =)). 

Nu hoppas vi på att det blir fint väder imorgon så vi kan sitta ute lite!

Trevlig midsommar önskar jag er alla!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar