söndag 27 juli 2014

Bullar!


Här var det dags för bullbak!

Rosa vispskål "Mynte". Nytt decilitermått som ser gammalt ut.

Min "assistent nr.1" och jag är redo för bullbak.

Min "assistent nr.2" hjälper gärna till =).

Dags att lägga ut formar på plåten.

Dags att jäsa lite till...

De flesta bullarna gjorde vi med kanel i och några blev det mandelmassa i.

Resultatet!



Hej!


Idag när det blev lite svalare passade vi på att baka bullar. Det har nämligen varit tomt i frysen ett bra tag nu.
Som ni ser på bilderna så hade jag två assistenter till hjälp =). Den första är väldigt effektiv, klarar sig bra själv och gör att bullarna blir extra saftiga och goda. Den andra assistenten är lite mer omständig, tar längre tid på sig och vill gärna tro att han klarar sig själv... Men bullarna blir dubbelt så goda när han har varit med och hjälpt till =). 

Vi gjorde mestadels traditionella kanelbullar, men jag kan även tipsa er om att göra bullar med riven mandelmassa på. De blir ljuvligt goda! Mandelmassan strös på tillsammans med smör, socker och vaniljsocker på den utkavlade degen. 

För övrigt hade vi trott att det skulle bli en lite mer regnig dag idag, men så blev det inte. Dock var det inte lika varmt som det har varit innan. När regnet lyste med sin frånvaro åkte vi till sjön istället. Det är alltid härligt och uppskattas av hela familjen. 

Eftersom att det inte kom något regn, så får jag minsann gå ut och vattna lite nu istället.

Ha en fortsatt bra kväll!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar