söndag 20 juli 2014

Vår semester på Öland

Storebror bjuder lillasyster på dricka. Sigrid har på sig en klänning från HM.

Så här glad blir man av att åka på semester med husvagn.

Lillasyster är rätt nöjd hon med. 


Mina tre!

Den här killen är redo för lilla Victorialoppet. 

Här har han gått i mål (han ville gärna prova att stå på prispallen=)).

Jag gjorde en riktig ansträngning också och var med i Victoriajoggen.

Sigrid och jag.


Kusinbus!

Hej!


Nu är vi hemma igen efter en veckas semester på Öland. 
Förra lördagen kopplade vi på husvagnen och drog iväg till Borgholm. Det har blivit lite av en tradition att vi i min familj åker till Borgholm och campar en vecka varje sommar.
Under dessa dagar hann vi med en hel del. Till att börja med var det dåligt väder de tre första dagarna, så det blev det att åka runt och titta lite här och var. Bland annat gjorde vi ett stopp på Gårdby café och lanthandel, vilket var mycket trevligt. 

På måndagskvällen var sedan jag, Vilhelm och mamma på Victoriadagen och "grattade Victoria" och lyssnade på alla bra artister som var där. Den enda nackdelen var dock att regnet öste ner (därav anledningen till att resten av familjen inte var med), så vi gav upp lite innan det var slut och begav oss hem till husvagnen och mös under filtar i förtältet. Husvagnslivet är ju väldigt enkelt och mysigt måste jag säga!

På tisdagen sen var vädret betydligt bättre. Då var det dags för Vilhelm och mig att springa lilla Victorialoppet respektive Victoriajoggen. Vi tog oss runt båda två och vi kände oss väldigt nöjda efteråt. Det kan ju vara riktigt jobbigt mitt under en joggingtur, men efter sedan känner man sig ju väldigt nöjd och pigg. 

Onsdagen fortsatte med att vi grattade min syster som fyllde år. Hon hade lagt upp dagen på så sätt hon önskade, så det var allt från en massa gott fika till minigolf och restaurangbesök...riktigt trevligt hade vi.
Minigolfrundan var dock lite av en utmaning med Sigrid och två småkusiner som vi försökte hålla i vagnarna, samtidigt som solen gassade. Men det gick bra!

På torsdagen hade vi kanonväder, så då var det stranden som gällde. Vi badade och latade oss nästan hela dagen. En och annan glass slank ju också ner förstås. 

I fredags kväll kom vi hem och jag måste säga att det var riktigt skönt. 
Borta bra men hemma bäst som man brukar säga. Det talspråket stämmer in väldigt bra på mig!

/Clara

4 kommentarer:

  1. Åå, så fint att se bilder på er!! <3 Det värmde gott i hjärtat denna söndagskväll!
    Kram från Helsingborg och familjen Darte <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Marie och vad roligt att höra från dig. Jag tänker på er ofta och hoppas att ni har det bra i Skåne. Lycka till med allt framöver nu.
      Kramar till dig och din familj!

      Radera
  2. Fina bilder, såg ut som en kanonvecka! Kika på tvn, tänkte om jag skulle få se er men icke! =) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=)! Ja, det var en härlig vecka. Nä, vi stod så långt bak så kameran var inte ens i närheten, haha!
      Hoppas ni har en härlig sommar och att vi kan ses snart igen!
      Kramar

      Radera