torsdag 10 juli 2014

Dessa ljuvliga tyger från Panduro...



Vimplar i tyger från Panduro.

I sängen ligger en liten fis och sover. Skolplansch köpt i en antikaffär.

Helt underbart tyg med koppar på.



Servis i plåt från Julias vita drömmar. Perfekt servis för en 1-åring!


Sigrids säng är inropad på auktion.

Lampskärm med spets som jag har sytt. 

Fina kuddar i olika tyger i sängen. 

Framför skåpet hänger ett draperi.




Hej!


Vilken underbar sommar vi har!
Idag är jag ledig, så vi njuter allt vi kan. Det blir en tur till sjön sen tror jag.
Och snart är det semester för min del, bara morgondagen kvar att jobba på. Det ska bli helt underbart att få vara ledig i tre veckor!

Idag får ni se bilder från Sigrids rum. Jag var där inne och fotograferade i går kväll när hon somnat. En liten skymt av henne ser ni i spjälsängen. Eftersom att Sigrid inte är så gammal än så sover hon fortfarande i spjälsängen, men en stor gammal utdragssäng står i hennes rum och väntar till dagen då det är dags att byta. 

Utdragssängen köpte vi på auktion i vintras. Det var precis en sådan vi har letat efter, så vi blev väldigt glada när den blev vår.
I Sigrids rum finns många ting sydda i tyger från Panduro. Deras tyger är bara helt ljuvliga. De dova färgerna i kombination med de otroligt söta mönstren gör dessa tyger till något utöver det vanliga tycker jag.
Det som är sytt av dessa tyger i hennes rum är vimplar, kuddar, lampskärm, gardin och ett draperi hängandes framför ett litet skåp. Som tur är har Sigrid en farmor som kan sy allt man ber om, så därav alla fina saker. Någon enstaka sak har jag också sytt (bara det går snabbt och inte är för svårt så kan jag sy lite grann).

Ha nu en riktigt bra dag!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar