tisdag 27 januari 2015

Ett gammalt slitet fönster












Hej!


Det här 8-kantiga bordet hade vi som köksbord i vårt förra hus (ja, vi hade ett litet kök då;)).
Här i vårt nya hus finns det gott om plats, så detta bord är istället ett litet sidobord i utrymmet mellan hallen och köket. 

Att använda sig av gamla fönster i inredningen gillar jag. Det här fönstret är ganska slitet och i rätt så dåligt skick - perfekt:). 

På bordet står även arrangemanget jag gjorde till jul. När amaryllisen hade blommat över bytte jag ut den mot en porslinsblomma (tror att den heter så). Den vita julstjärnan står fortfarande kvar eftersom att den är så fin. Arrangemanget är planterat i en av mina favoritkrukor - en låg vit urna som jag brukar ha blommor i ute från vår till höst.

Förutom att jag pysslar och donar här hemma och gör om på olika bord och bänkar så är det mycket annat som händer.

Nu i februari har vi två födelsedagar i familjen. En av dem är ju min 30-årsdag, så planering pågår för fullt. Inbjudningskorten är skickade efter en hel del pysslande (jag älskar ju att göra egna kort). 
Den andra födelsedagen är Sigrid som fyller 2 år, så planering inför hennes kalas pågår också och fixande av födelsedagspresenter och så. Eftersom att jag älskar att baka så tillverkar jag allt vi bjuder på själv. Därför får det nog bli en helg full av bakning inom kort :). 

Vi ska även iväg på en liten minisemester vi 4 i familjen en helg snart, vilket jag ser fram emot.

Om kvällarna sitter jag även och planerar en annan rolig sak som jag har blivit tillfrågad om. Det handlar om mitt stora intresse inredning och att inspirera andra...berättar mer snart :). 

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar