söndag 18 januari 2015

En ny lampa i mässing



Vår nya lampa. Är så nöjd med den.


Vår nya lilla sittgrupp på övervåningen. Dörren leder till Sigrids rum.


Grått, svart, mässing och rosa.


Tavelvägg av loppisfyndade tavlor, ramar och speglar.


Hej!


Så var även denna helg till ända. Hoppas ni har haft det bra!
Fort gick det som vanligt. Men bra har det varit.

Idag passade vi på att äta årets första semlor, smarrigt!
Vilhelm och jag bakade egna semlebullar efter lunch, så lagom till fikat var dessa ljuvliga bullar färdiga. Jag verkligen älskar semlor.

Nu börjar vår nya lilla sittgrupp på övervåningen vara klar. En matta som "binder ihop" allt skulle också vara bra.
Som ni ser har min nya lampa kommit på plats. Jag köpte den på In House i Oskarshamn, fick ett presentkort där i julklapp. 
- "Det ska inte vara någon skärm då alltså" som min mamma sa... 
Nej, det ska ju faktiskt inte det ;). 
Kanske är ni lite förvånade över mitt val, men jag känner mig verkligen helnöjd med detta lite "råare" utseende. Jag gillar verkligen att blanda stilar, gammalt och nytt. Som till exempel soffan och stolarnas snirkliga rokokostil mot de svartmålade borden och så denna lampa.

.Det var faktiskt så att jag köpte två sådana här lampor och hade tänkt hänga båda två över de svarta borden. Men nu var det så att det blev lite krångligt med upphängningen. Det hade behövts en förlängningssladd till den andra lampan och det hade nog inte sett särskilt snyggt ut. Så istället blir det bara en lampa här och så ska jag hänga den andra någon annanstans.
Det blir ju faktiskt ännu bättre :). 

Hoppas nu ni får en riktigt bra vecka!

/Clara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar