lördag 3 januari 2015

Halvmånebordet i vårt badrum



Vit rokokostol med hemmagjort sitsöverdrag av ett gammalt örngott, vårt svarta halvmånebord och det lilla svarta skåpet som jag har målat och satt nya knoppar på. 




Bordet (och ett till likadant) köpte vi på auktion nyligen. 

Hej!


Hoppas ni fortfarande njuter av julens alla godheter :).
Vi är fortfarande lediga, men jobbet närmar sig så smått. Det känns helt ok.
Jag smygstartar lite lätt på måndag med halvdag.
Frågan är nu bara hur man ska ta sig upp på mornarna? Vi har verkligen "vänt på dygnet" och har fått lite andra sovrutiner så att säga. 

På tal om att njuta av julen, så började jag faktiskt igår att slänga ut minigranarna som hade börjat barra. Jag tog ju in dem redan i början av december, så det hade gjort sitt nu (den stora granen får ju dock vara kvar ett tag till). I samma veva tog jag bort de röda ljusen och några tomtar, dammsög och torkade golven.
Men adventsstjärnor och ljusstakar får vara kvar ett tag till. 

Eftersom att vi har ett ganska stort hus så vet jag att jag inte hinner städa ut hela julen under en och samma helg (om jag inte ska fokusera på bara det en hel dag, vilket inte funkar med två små barn). Därför tar jag lite i taget. Och dessutom vill jag samtidigt som jag tar bort julen göra om på alla skåp, bord och i fönster, så det tar lite tid om man säger så. 

Jag är så himla nöjd med våra nya halvmånebord, så jag måste visa ett av dem idag igen :).
Det här bordet står just nu på badrummet nere. Vi flyttade det hit när vi tog in granen. Granen skulle nämligen stå i hörnet bredvid kakelugnen där vi brukar ha detta bord. 
Men nu är jag så nöjd med bordet här i badrummet, så kanske får det stå kvar även när granen är utslängd. 

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar