tisdag 13 januari 2015

Vitt, blått och grått



Julkuddarna har bytts ut mot vita, grå och blå kuddar. Det rödrandiga överdraget till dynan på sittbänken är utbytt mot det blommiga i blått och vitt. 

Farmor och farfars gamla fåtölj står här i köket. Den är riktigt skön och jag tycker dess blå färg passar rätt bra här inne. 

Adventsljusen är utbytta mot diverse ljusstakar och lyktor.


Hej!


Idag är det ju tjugondedag Knut och granen är utslängd. Inte för att jag på något sätt måste ha kvar den tills dess, men det har liksom inte blivit av att vi slängt ut den tidigare. Och den har faktiskt inte barrat särskilt mycket heller (även att jag tror att vi inte har vattnat den sedan julafton). 
Så tomt det blev där i hörnet där den har stått. Får bli lite ommöblering igen tror jag bestämt;).

Som ni ser på bilderna så är det allt annat än jul i köket nu. Skönt. 

Varje år efter jul tycker jag att jag blir så otroligt sugen på förändring. Jag vill ha nya blommor i fönstren, nya kuddar och mysiga plädar i sofforna, några nya mattor skulle inte vara fel heller och för att inte tala om lampor. Jag skulle kunna köpa hur många nya lampor som helst. Jag har nog någon sorts lampmani tror jag.
Ni har ju redan sett en bild på årets första lampinköp. Fler lär det bli :). I första hand tänker jag då främst på  ett presentkort som vi fick i julklapp som jag nog ska köpa en lampa för. Tror nog att det blir någon lampa till den nya sittgruppen i hallen på övervåningen.
Och så skulle jag vilja ha nya taklampor över köksbordet.
Lampmani var det nog ja!


/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar