fredag 6 mars 2015

Glasburkar och vårblommor



Helgens tips! Kombinera olika stora glasburkar med diverse ljus och vårblommor i. 


Att knyta ett spetsband runt en av burkarna blir fint.


I taket i köket hänger fortfarande pom pomsen kvar sedan kalaset.
Att blanda olika köksstolar gillar jag.

De stora glasburkarna har jag köpt på loppis och de små är gamla syltburkar och barnmatsburkar. Smart och billigt tips:).

Krokus hör våren till.

I stolen ligger ett grått fårskinn från IKEA.

Att rötterna på blommorna syns tycker jag är fint.



På bordet i bakgrunden står den vackra krukan med Mårbacka som jag fick när jag fyllde år.

Köket!



Hej!


Det här tipset om att kombinera olika glasburkar med blommor och ljus i ger jag i morgondagens tidning (Barometern/OT) då det är dags för mig att vara med i Hem- och Trädgårdspanelen igen. 

Stora glasburkar går att fynda på loppisar och de små glasburkarna har jag återanvänt. Att knyta ett spetsband på en eller flera av burkarna är fint tycker jag.
Jag gillar även när man ser rötterna på blommorna i burkarna. I mina burkar har jag valt vita krokusar och vit pärlhyacint. Vårkänslor om nåt!

Våren är verkligen på gång på allvar nu. Tänk vad man längtar. 
I eftermiddag var vi ute i solskenet och spelade fotboll och cyklade, helt underbart. Och i helgen har jag hört att det ska bli riktigt fint väder. Så att njuta ute i solen lär det bli mycket av.

Hoppas ni får en fin helg!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar