torsdag 5 mars 2015

En ny hörna i matsalen



Den nya lilla hörnan i matsalen består bland annat av mitt svarta halvmånebord och den blå fåtöljen.

På bordet står en vit spegel från Jysk, en brun glasflaska och en svart kandelaber.

En loppisfyndad stor glasflaska på golvet.

I spegeln ser ni en skymt av pom pomsen som hänger kvar i taket sedan kalaset.




Hej!


Nu möblerar jag om lite igen...det var liksom dags nu :).
Nu är det hörnan bredvid kakelugnen i matsalen som får lite "nytt". Nya grejer är det ju faktiskt inte, men att flytta runt saker och ting gör att de känns nya tycker jag.

Det svarta halvmånebordet har ju stått här innan, men nu har det fått sällskap av den blå fåtöljen som jag tidigare hade i köket. Så nu är det tomt där i köket istället. Något annat ska få ta plats där. Funderar på lite rosa tema i köket nu till våren, så kanske blir det att ställa en av mina rosa rokokostolar där. 

Några tavlor och ramar ska upp på väggen över fåtöljen med, sedan är det nog hörnan här i matsalen klar.

Nu är vår helg här. Vi ska njuuta allt vi bara kan. Och inte så många måsten. Bara vara med varandra och ha mysigt. Som jag har längtat. 

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar