lördag 28 mars 2015

Speglar kan man inte få för många av



Möblerat om igen :).
Nu hänger ett par speglar här tillsammans med den guldiga ramen och den "svarta tavlan". Istället för den blå fåtöljen ställde jag en vit korgstol här. Den blå fåtöljen saknades i köket. Och kanske passade ändå korgstolen bättre här?


Korgstolen har jag ärvt av farmor och farfar. I stolen ligger ett fårskinn från Ikea. Den vackra spegeln har jag fått i julklapp.


På bordet några ägg på ett silvrigt fat.
Tapet från Sanderson.


Spegel spegel på väggen där...




Hej!


Hoppas ni haft en bra lördag. Vår dag har rusat förbi i världens hastighet. Nästan snabbare än vanligt.
Förmiddagen bestod av lite jobb för min del medan övriga familjen mest tog det lugnt. Eftermiddagen sedan skjutsade jag Vilhelm till ett barnkalas, och mellan turerna till och från Högsby passade Sigrid och jag på att leka lite ute.

I kväll sedan fick jag ett litet "städryck". Ni vet ett sådant när man börjar med diverse städprojekt som bara faller på, utan vidare planering. Får ni sådana? Jag började nämligen med att torka köksskåp och putsa fönster när jag egentligen borde börjat med maten.
Men Viktor gjorde potatisgratängen och när jag putsat färdigt köksfönstren kunde jag ta vid och steka kött. Lite senare än vanligt blev det, men det är ju helt ok när det är helg. 

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar