tisdag 24 mars 2015

Ägg till påsk


En salig blandning av ägg på ett gammalt silvrigt fat.

Fatet med äggen står på halvmånebordet i matsalen.

På buffén i vardagsrummet står en stor vit bur med olika ägg i.

På köksbordet!

I en glasklocka ligger stora och små ägg tillsammans med fjädrar.

Glasburkar med "äggljus".

Fårskinn i stolen från Ikea och kuddar i soffan från Knorkan bland annat. 


Hej!


Att pynta med ägg till påsk gillar jag. En blandning av köpta ägg, hemmagjorda ägg och lite vanligt äggskal har vi här hemma. Det är vita ägg, ljust beiga och bruna ägg. Att kombinera olika ägg i snarlika färgnyanser brukar bli riktigt bra. Att sedan tillföra lite fjädrar gör att påskkänslan blir 
total :). 

Som ni ser står glasburkarna kvar på köksbordet. Nu är innehållet lite nytt i dem. Nya krokusar, lite nya ljus och så lite påskkänsla i form av ägg i glasklockan.
Det är smidigt med dessa burkar på bordet. De kan flyttas runt och kombineras efter behov. Sitter vi vid bordet och äter får de stå i andra änden och när vi inte använder bordet är det lätt att flytta dem till mitten för att stå där och "bara vara fina".

Vad händer annars här hemma? Ja, inte så särskilt mycket faktiskt. Jag önskar att jag hade en massa energi om kvällarna när barnen somnat, då när man har lite "egentid" att göra vad man vill med. Men riktigt så är det inte. Det brukar sluta med att jag hamnar i soffan och slappar helt enkelt. Jag hoppas att energin snart kommer. Särskilt nu när det blir lite ljusare, varmare och "allmänt lättare" borde den väl infinna sig? Frisk luft är också något jag är i stort behov av. Det blir inte så mycket av det på vardagarna. 

Får försöka samla på mig en massa frisk luft när helgen kommer.
Hoppas att ni alla där ute mår bra!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar