fredag 28 augusti 2015

En skön fredag och jag i tidningen


Från köket in mot matsalen. I matsalen är det mycket vitt, svart och brunt. 

Myshörnan nummer ett är verkligen sittbänken här i köket. 

Min älskade karmstol som jag har målat vit. Ett riktigt bra loppisfynd! Även tyget har jag målat - det kan verkligen rekommenderas;). Resultatet blir inte perfekt, men om man vill att det ska se använt och slitet ut, ja då är det här med målning ett bra sätt. 
Fårskinn från Ikea. 

Idag stod det om mig i den lokala tidningen Innehåll.
Nu är jag verkligen igång på mitt nya jobb.


Hej!


Härligt med fredag idag, eller vad säger ni?
En bra dag på jobbet, eftermiddagsfika med familjen på altanen, lite grillning och sedan godis vid tv:n känns som en kort och bra sammanfattning av min dag:). 

Idag stod det om mig i tidningen Innehåll. Så nu hoppas jag att det har spridit sig till många i kommunen att det från och med nu är jag som hjälper till att sälja och värdera husen här:). Det känns så kul och inspirerande att jobba på hemmaplan!

Jag känner äntligen att jag börjar komma tillbaka "till mitt gamla jag" efter denna sommar med en massa hosta, förkylning och lunginflammation. Jag har verkligen inte haft varken ork eller lust till att fixa och dona här hemma som jag brukar göra. Ni som följer mig här vet ju att jag alltid brukar ha något projekt på gång...antingen målar jag om något, möblerar om eller bara pysslar lite. Men det var länge sedan nu. 
Men nu ser jag verkligen fram emot nästa projekt vilket blir att få hem de två nya skåpen (som fortfarande står kvar på loppisen där vi köpte dem pga att vi har varit så sjuka och inte orkat hämta dem) och så fundera ut hur jag ska förvandla dem. Målning lär det nog bli, men frågan är i vilken färg. Och så får vi ju se var de ska stå beroende på om vi får upp dem för trappan eller ej;).
Som ni kanske har läst tidigare köpte jag ju tre skåp på samma gång (eller två skåp och en hylla kan man säga). Hyllan var svärmor så snäll och kånkade in i sin bil och körde hem till oss. Den står nu i Vilhelms rum och blev jättebra där. Men inte ens den har jag haft lust eller ork att plocka in grejer i. 
Men snart så:). 

Hoppas nu att ni alla får en riktigt skön helg!

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar