onsdag 5 augusti 2015

I köket och härliga bad!
















Hej!


Så kom äntligen sommaren tillbaka! Vilka härliga dagar vi har haft sedan i lördags. Precis så som man föreställer sig semestern med sol och bad, grillning och  en massa tid på altanen.

Eftersom att vi knappast inte har badat någonting tidigare i sommar så har vi verkligen försökt att ta igen det dessa soliga dagar. Den första bilden på barnen är från i söndags då vi besökte Övrasjön. De tyckte att det var skönt att vara i vattnet (fast det var väldigt kallt) men när de väl kom upp på land blev de väldigt frusna, därav alla handdukar och badrockar som de är insvepta i.
På måndagen sedan var det lite varmare och då badade till och med jag :).
I går besökte vi en annan sjö mitt ute i skogen där det är hur mysigt som helst. Det var ganska kallt i vattnet, men det var ändå riktigt skönt att svalka sig då det var så varmt i solen.
Vid alla badbesök är det obligatoriskt att ta med sig en fikakorg, vilket uppskattas av alla ;).

Idag när det var lite mer mulet passade vi på att ta en shoppingrunda då det var lite vi behövde inhandla till ett bröllop vi ska på nästa helg. Jag hittade riktigt fina skor och en kavaj som passar bra till klänningen jag tidigare köpt. Det enda som återstår nu är en liten väska. 
Bilder på oss kommer efter nästa helg. 

Nu när alla är hemma och lediga tillsammans blir det väldigt stökigt överallt här hemma, men när jag hade plockat i ordning i köket passade jag på att ta några kort. Observera den obligatoriska blombuketten som är med på många av bilderna numera (ni förstår att jag är nöjd och glad över att kunna gå ut i trädgården och plocka dessa va?). 

Nu återstår några härliga dagar till på denna semester.

/Clara







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar