söndag 15 januari 2012

Lite nytt i vardagsrummet, ut med granen och korvgrillning!


Tänk va trevligt med lite bilder i dagsljus!...när det är helg och man är hemma de ljusa timmarna gäller det att passa på att fota.
Det får mig att tänka på härliga vår och sommarkvällar när man kommer hem från jobbet och det fortfarande är ljust.

Idag visar jag bland annat några bilder från vardagsrummet. Mormor och morfars gamla buffè pryder en av väggarna så bra. Här på buffén har jag fixat och donat lite och tillfört några nya arrangemang.
På den här bilden ser ni lite av "planlösningen". Intill vardagsrummet ligger matsalen. Nästa rum efter matsalen är köket.
Mellan dessa tre rum som ligger i fil har vi pardörrar.



På buffén har jag placerat en stor glasburk med några grenar i. Bredvid glasburken står två ljusstakar. Bakom dessa ting står en stor vit spegel. I spegeln ser ni en skymt av rummet bredvid med den svarta tapeten och kakelugnen;



I grenarna har jag hängt några söta änglar;



Nu har granen åkt ut. Den har verkligen hållt sig väldigt fin och stämningsfull, men nu var det ändå dags att slänga ut den;



Jag måste säga att det blir lite tomt på något sätt när julen är bortstädad. Här i hörnet stod ju granen och plötsligt kändes det väldigt ödsligt när den inte var kvar. Så länge placerade jag min nya kandelaber här. Får se om jag kanske ska ha den i vardagsrummet sen istället. Tror nog att det skulle passa bra med en skön fåtölj här i hörnet intill kakelugnen;



Idag har varit en mys- och slappardag.
På förmiddagen gav vi oss ut i det friska och fina vädret. Det började med att Vilhelm åkte traktor med morfar och sedan begav vi oss till en hage i närheten för korvgrillning. Det va riktigt mysigt att sitta på ett fårskinn och äta korv och dricka varm choklad.
Vilhelm tyckte även det var spännande att mormor och morfars katt var med på utflykten (katten smälter in väldigt bra bland stenarna, men om ni tittar orentligt ser ni den);



Nu är det läggdags, godnatt!

3 kommentarer:

  1. Hej! Vilken jättefin gammal fåtölj du har! Är det arvegods?

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilket jättefint hus ni har, och alla dessa fina inredningsdetaljer. Kul att du delar med dig av dem till oss.

    SvaraRadera
  3. Jättefint hus!!!!Mycket fina saker!!!
    Ha en bra Onsdag!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera