fredag 19 december 2014

I vårt vita sovrum


En stor stjärna i vårt sovrum.

Många fönster är det här i sovrummet.

Vår rosa rokokosoffa som vi köpte på auktion tillsammans med den blå soffan vi har i vardagsrummet (som jag brukar visa på bild ibland).


Vår säng (obäddad sådan).

En stol jag har målat och klätt om.



Några tomtar får stå för julstämningen...

...tillsammans med några kottar, strutar och kulor på ett fat.


Hej!


Nu har vi jullov...härligt vill jag lova!
Dagen idag började vi med att absolut inte stressa (vilket vi gör alla andra mornar), åt frukost i lugn och ro och mös lite framför tv:n. Sedan var det dags att måla med vattenfärger bestämde barnen. Så det var bara att klä in hela bordet i skyddspapp och sätta igång. Det blev en hel del fina målningar.
På eftermiddagen sedan tog vi en tur till Karlssons och inhandlade lite ljus, servetter och sådant som fattades. Dessutom köpte vi lite ingredienser till julgodis vi ska tillverka i helgen.

En av mina favoriter här hemma i juletid är den väldigt stora adventsstjärnan som i år hänger i vårt sovrum. Jag brukar variera den mellan matsalen och sovrummet från år till år, dessa rum har nämligen de extra stora fönster som krävs för stjärnan. 
Julstämningen här i sovrummet består även av några små tomtar och lite kulor, kottar och strutar på ett fat. 

Ni kommer väl kanske ihåg att jag tidigare skrev om den rosa rokokosoffan vi köpte på auktion i höstas. Jag har ju inte visat någon bild på den tidigare, men den står alltså här i vårt sovrum. Jag vet inte om jag är helt nöjd med placeringen, men den står så här så länge i alla fall. Den har dock en väldigt nätt och bra storlek.

Nu till helgen blir det att ge sig ut i skogen och hugga gran. Alltid lika spännande!
Sedan förra julen har vi ju köpt lite fler!! möbler, så det blir att flytta på något för att granen ska få plats :). 

Hoppas ni alla får en härlig helg!

/Clara


1 kommentar:

  1. Hej! Är bara nyfiken på vad du gav för fin rosa rokokosoffa? Är på jakt efter en!

    SvaraRadera