måndag 1 december 2014

Barnens paketkalender











Hej!


Nu är 1 december här och idag var det en stor dag för barnen. De hade sett fram emot denna dag då det var premiär för årets paketkalender. Vilhelm har till och med räknat ner i en almanacka vilket han tycker är väldigt kul nu när han börjar få mer och mer förståelse för dagar, datum och almanackan. 

I helgen hade jag fullt upp med att slå in alla paket och hänga upp dem på min hemmagjorda kalender. 
Själva upphängningen till kalendern består av ett spetsband som jag fäste på väggen i det lilla utrymmet mellan köket och hallen. Sedan hängde jag på siffror som jag köpt på Netto. Vid varje siffra hänger två paket, Vilhelm får de med små paketen och Sigrid de något större. Vi gjorde det smidigt för oss i år och köpte färdiga kalendrar, en med Lego och en med Pixi-böcker. Sedan slog jag in varje present och hängde upp. 

På bordet här vid paketkalendern har jag gjort ett blomsterarrangemang av några julblommor. 
Nu börjar det vara adventsfint i de flesta rum här hemma och jag tycker att det är väldigt trevligt att dekorera med olika blommor, mossa och granar lite här och var.

Ser ni förresten att årets första tomtenissar har kommit hit till Kängsebo :)?
I helgen när det var fint väder försökte vi nämligen ta några kort som förhoppningsvis kan bli julkort. Det är lyxigt att bara kunna gå utanför husknuten för att "hitta" en vacker miljö att ta bilder i.


Det var allt för idag, ha det så bra!

/Clara




1 kommentar: