fredag 10 oktober 2014

Blommor från trädgården..









Hej!


Tog en sväng i trädgården nyss och plockade lite blommor. Här hemma i trädgården är det absolut inget överflöd av blommor, utan jag tog helt enkelt de som fanns. Och de blev rätt fina tillsammans. Det jag förundras över är att den rosa stockrosen har slagit ut nu precis...i oktober!!! Det är väl inte direkt vanligt??
Har det något att göra med att jag planterade den förra hösten och att den behövde denna tid för att komma igång kanske? Eller så gillade den inte den varma sommaren i kombination med att jag kanske vattnade för lite... De "vanliga" rosorna har blommat hela sommaren och gör det fortfarande, härligt! De är också ganska nyplanterade så jag hoppas att de växer sig stora och fina framöver. 

Blombuketten placerade jag på matsalsbordet, men jag tror nog att mamma får den i födelsedagspresent när vi ska dit ikväll. Kalas ja, det blir trevligt. Alltid kul att träffa familjen och extra kul för kusinerna att leka av sig. Dessutom lär nog våra barn orka vara vakna läänge ikväll. De ligger nämligen båda två och sover nu. Det hör inte till vanligheterna att båda sover samtidigt (eller Vilhelm sover för den delen aldrig på dagarna längre). När de hade somnat satte jag mig vid köksbordet och drack en kopp kaffe och åt lite choklad. Det var skönt att få göra det i lugn och ro =).
Sedan började jag ganska snart att fundera på vad jag skulle göra. För jag är ju sådan att jag vill utnyttja tiden maximalt, och jag har dessutom väldigt svårt att bara sitta still och ta det lugnt.
Därför föll valet ganska snabbt på städning... Jag städade båda badrummen och plockade i ordning lite överallt. Det låter kanske inte så kul, men jag gillar faktiskt att städa. Särskilt gillar jag den där känslan av att det är rent, fräscht och fint. Den känslan varar dock inte så länge, men i alla fall =). 

Inte nog med att vi har varit lediga idag. Vi har en lång härlig helg framför oss! Den kommer bland annat att spenderas med goda vänner.
Och så har jag köpt en sprayburk med svart färg i dag. Kanske går jag loss på något i morgon. Vi får se =)!
Trevlig helg önskar jag er alla!

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar