söndag 5 oktober 2014

En inramad klocka och bord med snirkliga ben

Ljusstakar på bordet från Frenillas bod. 

"Fårskinnsfåtöljer" som vi fått av Viktors föräldrar.

En gammal tavelram som ramar in en gammal klocka. Det svartvita fotot på barnen var förra årets julkort. 

Tre vita små bord med snirkliga ben.

I lördags var jag med i tidningen.

Hej!


En fullspäckad helg går mot sitt slut. Det är med en bra känsla jag tänker på allt vi gjort och att en ny vecka är på g. 

I fredags eftermiddag packade vi in hela familjen i bilen och körde mot Stockholm. Framåt kvällen var vi framme hos släktingarna. Kusinerna hade längtat efter varandra och började genast att leka. 
Lördagen fortsatte sedan med mer lek och bus och så lite shopping. Idag styrde vi kosan hemåt redan på morgonen för att hinna hem till födelsedagskalaset hos kusinerna här hemma i Kängsebo. 
Vi har med andra ord haft en riktigt fullspäckad helg. Men samtidigt väldigt rolig. 

I lördags var det premiär för mig i Baromtern/OT:s hem- och trädgårdspanel. En vecka innan hade jag fått fyra frågor att svara på och i lördags publicerades de alltså. Den första frågan "Var i ditt hem/din trädgård trivs du allra bäst?" kan du läsa svaret på här ovan. 

En av de andra frågorna var "Vilket är ditt nästa hemmaprojekt?". På den svarade jag att det är att övertala min sambo om att vi ska göra om vårt sovrum till tv-rum och tvärtom, och samtidigt tapetsera om. Vårt sovrum är stort, ljust och härligt och har en trevlig utsikt över hagar och ängar, så det är lite synd att "slösa bort det" med att bara sova där. Jag tycker att det vore trevligt att sitta där om kvällarna och mysa vid tv:n istället. Men vi har alltså olika åsikter i den frågan... Jag brukar kunna ta tag i det mesta själv, men det här "projektet" är nog lite väl meckigt att dra igång utan att jag har hjälp. Och tydligen är det någon himla ny kabel som behöver dras till tv:n i så fall... Eller är det bara nåt han säger;)?
 I och med att detta har publicerats i tidningen vet ju väldigt många om mitt lilla "övertalningsprojekt" och jag tänkte att efter lite påtryckningar från alla möjliga håll ger han nog med sig =). Men han tänkte visst tvärtom... Nu måste han ju stå emot för att visa vem som bestämmer, haha! 
Det här blir nog en fråga jag får återkomma till här på bloggen=).

På tal om tv-rum/vardagsrum har vi ju ett sådant på bottenvåningen också. Men sedan Sigrid föddes har vi tyckt att det känns smidigt att sitta uppe och titta på tv:n när barnen somnat, så därför gjorde vi i ordning ett tv-rum uppe också. 
Vardagsrummet nere ser ni på de första bilderna. Eller, i alla fall en liten del av det. Jag gillar verkligen den här hörnan med de tre små vitmålade borden och den inramade klockan. Det där med att sätta de tre borden intill varandra uppstod av en slump. När jag hade målat dem i våras satte jag in dem i hallen för att torka. Och det var då jag såg att de passade så bra ihop, särskilt eftersom att de har olika höjd. 

En annan dag får ni se den delen av vardagsrummet där soffan står. Bakom soffan har vi en trevlig tapet i brunt och rosa. Det där med tapeter är jag verkligen glad för att vi har i varje rum. Dock har vi bara tapetserat en vägg i varje rum. Och det är väl kanske helt ute (och det var nog även det 2011 när vi flyttade in). Men det gör inte mig något. Jag är inte den typen som måste följa det som gäller just nu, utan bara jag själv trivs.

Hoppas att ni alla får en bra vecka!

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar