söndag 12 oktober 2014

På skrivbordet


Lite nytt på skrivbordet.


Lyktorna på soffbordet.

I tv-rummet på övervåningen har vi en vit soffa från IKEA.

Gjorde en ny liten hörna bredvid soffan idag. 


Hej!


Hoppas ni har en skön söndagskväll!
Här hemma har vi en riktig slapparkväll. Äter lite choklad och tittar på tv:n.
Vi är dessutom lite tröttare än vanligt. Gårdagskvällen spenderades nämligen hos goda vänner och det blev en väldigt sen kväll. Ni vet en sådan där kväll som man som småbarns-förälder har svårt att orka med. Men vi hade så himla kul och det gör ju inget om man någon gång får lite mindre sömn än vanligt =).

Vi är ett riktigt härligt gäng på sex vuxna och sex barn som ses hemma hos varandra ca 3 gånger per år. Vi har gjort det nu i sisådär åtta år och vi har alltid lika roligt varje gång vi ses. När vi började med våra träffar hade ingen av oss barn, men allt eftersom åren har gått har det blivit fler och fler barn och nu har vi alltså två var =). Och det härliga är att barnen börjar ha så roligt med varandra också. 

I dag fick jag en sådan där känsla att jag bara var "tvungen" att möblera om någonstans. Jag nämnde det för övriga familjen och Vilhelm är aldrig sen att hänga på. Det blev dock ingen drastisk förändring, för jag visste inte riktigt hur jag ville ha det. Men i alla fall flyttade vi soffan i tv-rummet på övervåningen en liten liten bit och trängde in ett litet bord i hörnet bredvid den. Där på bordet ställde jag en spegel och bredvid på golvet fick en lampa ta plats. Det blev lite mysigare med en extra lampa här inne och det lilla bordet var faktiskt väldigt praktiskt att ställa grejer på. 
I samband med denna lilla ommöblering fixade jag lite nytt på skrivbordet också.

Jaha, då är det redan måndag imorgon igen! Hoppas ni får en bra vecka!

/Clara


2 kommentarer:

  1. Hej Clara,
    Min kväll sedd precis så ut. Liten chokladoch tittar tv. :0)
    Skrivbordet ser verkligen perfekt ut.
    Etageren med krona är för skrivbordet toppen.
    Ha en bra vecka
    Hjärtliga hälsningar frånTyskland
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Kerstin =)!
    Hoppas du också får en bra vecka.
    Clara

    SvaraRadera