lördag 8 november 2014

Årets granriskransar










Det här är vår groventré. Denna veranda är ett litet projekt som återstår att fixa i ordning. Bild från instagram. 

Det här är vår baksida där vi har entrén. Bild från instagram @clarashempabyvagen


Hej!


Nu är årets granriskransar gjorda. I dag på förmiddagen åkte barnen och Viktor till Karlssons en sväng och då passade jag på att göra några kransar. Eftersom att vi bor mitt i skogen är det hur smidigt som helst att gå och hämta granris och sedan var det bara att sätta igång.
Jag tänkte att jag visar er en beskrivning snart någon dag på hur jag har gjort kransarna. 

Såhär i november brukar jag varje år göra granriskransar till vår pardörr. Det ger en riktigt trevlig och välkomnande stämning tycker jag.
I dag hann jag även göra en krans till groventré-dörren. Det blev en gigantisk krans till den dörren som ni ser på en av bilderna. Den stora stommen köpte jag på Panduro för ett par år sedan. 

Årets kransar blev inte bara gjorda av granris, utan även tallris och enris. En fin blandning tycker jag.
Det känns skönt att ha årets kransar gjorda, så jag vet att det verkligen blir av. Ju närmare advent man kommer desto mer är det ju inplanerat varje helg. 

I kväll blir det farsdag-firande, kul!

Vi hörs snart igen! Ha en trevlig kväll!

/Clara



2 kommentarer:

  1. Så fina. Ska prova att göra en till vår dörr :)
    Googlade skafferidörr och hamnade på din blogg och hör blir jag nog kvar :) trevlig blogg.
    Har en fråga.. vart har ni köpt er skafferidörr? Tacksam för svar.
    Ha en fin kväll
    /pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pernilla!
      Va kul att du hittade hit =).
      Skafferidörren är från IKEA, det är egentligen en vanlig garderobsdörr.
      Ha det så bra och välkommen åter!
      Hälsn. Clara

      Radera