tisdag 25 november 2014

Halvmånebord





Hej!


Nu så, äntligen! Nu är vårt senaste fynd från nätauktionen förra helgen på plats; halvmånebord som jag så länge velat ha. Och det som är så bra är att vi har ett till :). Och dessutom var färgen på dem riktigt fin och bordskivan var lagom sliten. Så det blir nog inte någon målning av dessa (tro det eller ej).

Viktor hämtade dem igår kväll, så det ena placerade jag ut direkt i matsalen bredvid kakelugnen och satte ett par speglar och en bur på lite snabbt, för att idag på morgonen när det var lite ljusare kunna ta ett par bilder för att visa er. Inom kort kommer det bli lite mer "juligt" här på bordet, så snart får ni se fler bilder. Dessutom ska jag placera någon fin korg eller liknande under tänkte jag. 
Det andra bordet har jag inte placerat ut än, så det står kvar i hallen så länge. Men snart så ska det också få sin plats.

Måste även berätta att adventsljusstakarna jag köpte på loppis nu är målade och utplacerade i matsalen. De blev riktigt bra faktiskt. Snart ska ni få se före- och efterbilder. Det är gigantisk skillnad kan jag lova :).

Hur går det för er annars med julpyntandet?
Vi tjuvstartade ju i helgen, så de flesta stjärnor och ljusstakar har fått sin plats. Men däremot har jag inte börjat ta fram jullådorna med "pynt" än och heller inte tagit in några minigranar, så i helgen lär det bli mer pysslande här hemma. Såå kul!!

Ha det så bra!

/Clara




1 kommentar:

  1. Så fina bord!! Ett fynd igen!! Önskar er en härlig 1:a advent. Kramar/m

    SvaraRadera