söndag 23 november 2014

Rosor och hyacinter







Hej!


Hoppas ni mår bra.
Idag var jag bara tvungen att visa vilka kontraster naturen bjuder oss på i slutet av november...
Jag tog in en ros från trädgården, samtidigt som jag hämtade granris till urnorna vid entrén och planterade hyacinter i glasburkar.
Rosen satte jag i en liten vas i köksfönstret. Hyacinten i burken står på ett bord i matsalen. 
Som ni ser är det kolsvart ute när jag tog dessa bilder. Hade verkligen tänkt hinna ta en massa bilder i dagsljus idag, men dagen har varit full med en massa annat.

Bland annat har vi börjat ta fram våra adventsstjärnor och ljusstakar idag. Ett par av dem ser ni på bilderna från matsalen. Där vid altandörren hängde jag faktiskt två stjärnor, en i guld och en i svart.
Men vi är inte färdiga på långa vägar, men vi är på god väg så att säga.
Samtidigt som vi hängde upp stjärnor, så passade jag på att städa lite smått, torka ur fönstren och sådant ni vet.
Vi har även hunnit med att vara ute en hel del idag. Vilhelm och jag plockade pinnar som vi gjorde en stjärna av (bilder kommer en annan dag), sprayade mina loppis-fyndade ljusstakar svarta (bilder på dessa kommer också), fyllde urnorna på verandan med granris och satte i ljusslingor, satte en ljusslinga i granen på trädgården (vi har nämligen en mindre gran som växer på tomten, så någon julgransfot behövs inte ;)), satte en ljusslinga runt räcket på altanen...och dessutom tvättade Vilhelm och jag min bil. Så denna dag har varit full med en massa kul. Ok, tvätta bilen är väl inte direkt kul, men jag gillar att ha mycket att stå i :). Särskilt när det är saker barnen kan vara med på.
Vi hade förresten besök en stund också...mormor och morfar på förmiddagen och farmor och farfar på eftermiddagen.
Ååh vad jag just nu önskar att dygnet hade några fler timmar så jag bara kunde pyssla och greja hur mycket jag ville en stund till. Men nej, tur är väl det, för snart är det läggdags så man orkar med morgondagen.

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar