fredag 21 november 2014

Hyacinter i min soppterrin





Hej!


Nu har jag planterat några hyacinter i min soppterrin. Och några röda ljus har fått ta plats i ljusstakarna. 
Julkänslorna kommer närmare.

Vilhelm ville väldigt gärna sätta upp adventsstjärnor på sitt rum idag när vi var lediga. Och jag var ju inte direkt sen att hänga på det förslaget ;). Det måste vara mig han har fått detta pyssel- och julintresse från :).
I helgen lär vi fortsätta med resten av våra stjärnor också tror jag.

Vi äger mestadels adventsstjärnor att hänga upp i fönstren, men häromdagen köpte jag även ett par "traditionella" ljusstakar modell större på loppis. Jag tänkte måla dem och hoppas på att de blir riktigt trevliga sen, för just nu är de lite sådär. Men jag tyckte jag kunde se potentialen med dem. 
Dessutom kostade de bara 45 kr/styck.

Idag har vi ju haft vår lediga dag. Det blev en dag att både uträtta lite ärenden på och att slappa på. Härligt när man hinner med både och! Allra skönast är det nästan att slippa stressa på morgonen. Att ligga och dra sig i sängen samtidigt som barnen ligger bredvid och myser. Att äta frukost klockan halv nio utan att ha dåligt samvete. Att dricka upp allt kaffe i lugn och ro. Att spela ett spel i pyjamas. 
Helt enkelt vår fredagsfeeling!

Jag önskar er alla en trevlig helg!

/Clara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar