fredag 28 november 2014

Jul i matsalen


Jul i vår matsal.

Förebild: Mina loppisfyndade ljusstakar. Inte så jätteroliga.

Efterbild: Ljusstakarna sprayade i svart och riktigt stiliga om jag får säga det själv.




Och så några bilder på mitt halvmånebord igen.





Hej!


Hoppas ni har en härlig fredagskväll.
Här hemma har vi haft fredagsmys med barnen, tv och godis. 

Idag har vi ju varit lediga och det har varit en skön dag. På förmiddagen uträttade vi ett par ärenden och eftermiddagen har bland annat bestått av pyssel och fikabesök av mormor och morfar. Vilhelm och jag bakade en adventskaka till fikat.
Nu har vi börjat spela julmusik på allvar så dagens pyssel och bakande blev extra stämningsfullt. 

Idag får ni se bilder på ljusstakarna som jag har skrivit om tidigare. Jag köpte två rätt tråkiga ljusstakar på loppis för 45 kr nyligen. Jag såg potentialen med dem och sprayade dem med en matt svart färg. Jag är riktigt nöjd med resultatet :). 
Ljusstakarna placerade jag i matsalen. 
De andra bilderna kommer också från detta rum. Jag kunde inte låta bli att ta några fler bilder på mitt nya halvmånebord också, är såå nöjd :). Nu har en gran fått ta plats här på med - lite mer julstämning.

Nu ser vi fram emot en lugn och skön helg!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar