onsdag 5 november 2014

Lite jultankar...




Hej!


Hyacinter och strutar ger en härlig julstämning tycker jag. Den här bilden kommer från förra julen (jag har faktiskt inte börjat pynta i år än). 
Att samla en massa fina ting som hör julen till på en gammal silverbricka är riktigt trevligt. Det får nog bli något liknande i år med. 

Det är lite svårt det här med julpyntandet tycker jag. Runt första advent ska helt plötsligt "allt" vara fixat, i hela huset. Fram till jul sen ska man bara gå runt här i julstämningen och mysa, dricka glögg och äta pepparkakor.
Och innan advent är det liksom lite för tidigt att börja pynta. Med andra ord ska man få det mesta färdigt på ett par dagar... Hmm, ett riktigt dilemma! Känner ni igen er? 
Visst överdriver jag lite, men i det stora hela är det lite så jag känner i alla fall. 

Jag tror dock att jag inom kort ska försöka få till granriskransar till pardörrarna. Det gör ju inget om de kommer upp redan nu. 
Kanske även börja rigga upp alla adventsstjärnor (vi har väldigt många) och se så att alla funkar osv, de kan ju förvaras i en klädkammare sen fram till första advent. 

Oj kanske ni tänker, börjar hon redan med detta? Men det är lite så jag funkar. Att börja med grejer i god tid och planera och strukturera är min grej. Tack vare det brukar jag hinna med det mesta jag vill göra. 
Att skriva lappar, listor och planera vilka dagar jag ska göra vad, det gillar jag =).

Det var lite jultankar det!

Nu är det bara en jobbardag kvar denna vecka sedan tar vi helg. Det blir nog en rätt så lugn helg, inte så mycket planerat (mer än att fira alla pappor förstås).

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar