söndag 28 september 2014

Det här är jag...




Det här är jag och mina två älsklingar, Sigrid och Vilhelm.


Hej!


Idag tänkte jag faktiskt göra något så ovanligt som att berätta om mig själv =). Ni får ju var och varannan dag se bilder från vårt hem och ganska ofta på barnen, men det är ju väldigt sällan jag skriver något om mig själv. 

Clara heter jag och är 29 år. 30-årsdagen närmar sig med stormsteg vill jag lova, men det känns helt ok tycker jag. En liten parentes är att jag tänker mig ett stort kalas, till min sambos förtret. Det är nämligen en av de stora skillnaderna mellan oss, jag älskar kalas och han är inte lika förtjust i det....
Jag är en riktig lantis och har bott här i Kängsebo i största delen av mitt liv. Förutom de två åren jag pluggade i Malmö och några år då vi bodde i ett litet hus i Fågelfors innan vi byggde vårt nuvarande hus. 
Min kära sambo och jag träffades när vi gick på gymnasiet, så vi har varit tillsammans några år nu. Jag som är en riktig "mammagris" var verkligen glad över att jag hade min Viktor att flytta till Malmö tillsammans med när vi skulle plugga på högskolan. 
Jag utbildade mig till fastighetsmäklare i två år och började 2006 att jobba på Fastighetsbyrån i Oskarshamn där jag fortfarande jobbar. 
2010 och 2013 föddes våra två barn, Vilhelm och Sigrid. Tänk vad livet blir helt annorlunda och får en helt annan mening när man får barn. De betyder verkligen allt!

Som ni vet är ju mitt hem, inredning och trädgård mina största intressen. Att gå på loppisar och auktioner, måla och göra om möbler, möblera om och fixa och dona, det älskar jag verkligen. Bakning är också något som är väldigt kul. Och jag har ett väldigt behov av att få pyssla med mina intressen lite varje dag, eller i alla fall planera vad jag ska göra kommande dag. 
Jag är ju till och med så konstig att jag tycker att det är kul att städa =). 

Jag är som sagt också en riktig "mammagris", så att bo nära min familj känns jätteviktigt för mig. 

Jag är för det mesta glad och positiv och vill alla väl. När jag blir hungrig kan jag dock bli lite tvär =). Jag är sådan som blir hungrig var tredje timme ungefär och måste verkligen äta bums. Värre än en nyfödd bebis, haha!

Jag har ofta mycket planer och vill göra saker på direkten. Jag är effektiv och ambitiös. Jag sitter sällan still och bara tar det lugnt. Nej, då blir jag rastlös. Att planera och strukturera är min grej.

Så. Nu vet ni lite mer om mig =).

Nu ser vi fram mot en ny härlig vecka!

/Clara


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar