torsdag 4 september 2014

Kakelugn och rokoko



I hörnet bredvid kakelugnen har vi det så här!


Kakelugn från Gabriel Keramik som är monterad av Sjökvists Murnings AB.


I stolen ligger ett mysigt fårskinn. 

Tapet från Sanderson.

Ett pelarbord köpt på loppis.

Pumpor!

Strömbrytare från Renova.

Stolarna är loppisfynd som jag målat. Sitsen är målad med en särskild tygfärg. 


Hej!


Så var helgen här - ja, i alla fall för mig och barnen. Det känns ljuvligt att ha en dag extra ledigt, utan några måsten, vi kan bara vara med varandra och göra vad vi vill! Det är sådana dagar som känns extra lyxiga nu när man är igång och jobbar igen (efter föräldraledigheten). 
Jag hoppas det fina vädret fortsätter, så vi kan vara ute och njuta!

För övrigt i helgen är det bland annat en logfest som står på programmet, det ska bli riktigt skoj.
Det är inte vi själva som ska ha fest, utan vi är bortbjudna till släktingar. Här hemma i Kängsebo har vi ju också en massa utrymmen i form av ladugårdar, stall och logar, men tyvärr är det fullt med djur överallt, så det är inte tal om några logfester här inte. Lite synd tycker jag som gillar att ha bjudningar =). Men vem vet, en dag kanske...

Kakelugnen i vår matsal har ni ju sett förr, men nu har jag möblerat om lite runt den. Det är mina två rokoko-karmstolar och ett litet pelarbord som står här nu. 
Jag köpte några små pumpor och la på bordet, lite höstkänsla (även om det för tillfället känns som sommar igen). 

Ha det så bra!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar