söndag 14 september 2014

Olivträd på vinterförvaring






Hej!


Nu har jag tagit in mitt olivträd för vinterförvaring. Jag hoppas verkligen att det ska överleva denna vinter (förra året gick det inget vidare). Men jag tror att det ska trivas bättre här i matsalen där det är lite ljusare. 
Jag satte det på en vitt pelarbord framför altandörrarna. Genast blev det lite mer ombonat där. 

Och så har jag satt upp min vackra "guldiga" spegel här nere i matsalen. Den har tidigare suttit på övervåningen, men den gjorde sig riktigt bra här nere nu tyckte jag. 


I helgen Viktor varit bortrest, så jag och barnen har varit själva. Här på kortet leker vi med "storlego". Vilhelm äälskar ju annars "smålego", men för att lillasyster skulle kunna vara med satte vi oss på golvet och byggde ett hus i duplo tillsammans. Båda var väldigt fokuserade.
Annars är det även mycket Memory som är populärt här hemma just nu. Tänk att fyraåringar kan vara så duktiga på det. 

I helgen hann vi även med ett besök i Stora Aby på "upptaget", den stora potatisfesten. Där var det riktigt trevligt och roligt och vi åt bland annat fantastiskt god raggmunk.

På tal om Memory, så är det dags för det nu säger Vilhelm =).

/Clara

1 kommentar:

  1. Det klarar sig. Vattna o låt det tappa blad. Klipp lite till våren o ställ ut. Små barn ÄR sluga. Kramar/m

    SvaraRadera