onsdag 24 september 2014

En hög med kuddar...






Hej!


Hoppas ni mår bra!
Vilken höst det har blivit nu. Det börjar helt enkelt bli dags för elda-i-kakelugnen-säsongen och det är ju väldigt mysigt. För femtielfte gången på en månad har jag ändrat om lite här framför kakelugnen. Nu är det en stor myshög med kuddar som gäller. Jag tänker mig att det är hur skönt som helst att bara lägga sig ner där på kuddarna framför brasan och koppla av. Tror nog att barnen kommer gilla det också. Ett par fårskinn till där på golvet skulle nog också vara trevligt. 
Om man vill sitta upp lite mer "civiliserat" finns det två rokoko-karmstolar till hands. Ni vet de där två jag har målat vita med tygfärg. 

Vad händer annars här hemma? Jo, den här veckan har det varit fullt ös från morgon till kväll varje dag. Och det känns faktiskt både på mig och barnen att vi är lite extra trötta på något sätt. 

Bland annat har jag varit på detta trevliga ställe med jobbet på lite meeting, 
Halltorps Gästgiveri på Öland;


Här träffade vi kollegor från andra kontor i länet, diskuterade, ventilerade och delade med oss av tips och tankar om vårt jobb. En riktigt nyttig och bra dag. Dessutom fick vi väldigt god mat och fika. 

Nu är det en jobbardag kvar denna vecka och sedan blir det tre dagars ledighet =).

/Clara


2 kommentarer:

  1. Clara,
    what a lovely. cosy and beautiful place you have. Created with love and creativity! Congratulations!
    Have a wonderful fall
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, thank you Elisabeth!
      I wish you a wonderful fall too!
      Clara

      Radera