onsdag 10 september 2014

Kväll i matsalen...


Mitt favoritrum tror jag... Hjärtat i huset kan man säga (rummet mitt i). Här kan man sitta och äta vid matbordet, mysa i soffgruppen eller värma sig framför kakelugnen.


Svarta ljus nu till hösten.

En trasmatta i svart och vitt...

Soffan är full av gosiga kuddar.

Kärleksört på bordet i den fina soppterrinen jag har fått av mamma och pappa.

Rokoko gillar ju jag!

Hej!


Hoppas ni har en bra onsdagskväll!

Här är det endast jag som är vaken i vanlig ordning =). Barnen somnade i vanlig tid och Viktor sover i soffan. Okej, jag får erkänna att jag också gör det ibland. Igår kväll till exempel.
Jag blir på lite dåligt humör när jag har somnat så där på kvällen i soffan (eller när jag lägger barnen). Kvällen går ju så otroligt fort då och man hinner inte med någonting. Men men, det är väl helt enkelt så att man behöver sova då. Bara att acceptera!

Ikväll när barnen somnat tog jag mig en kopp kaffe, så nu känner jag mig hyfsat pigg. Har både hunnit med att plocka med lite disk och tvätt och så ett inlägg här =). 

Annars så flyter vardagen på rätt bra tycker jag och vi har verkligen kommit in i rutinerna igen.
Nu i höst var det ju första gången som vi lämnar två barn på förskolan (Sigrid har ju precis skolats in), så det har varit "spännande" att få till rutinerna på att göra sig i ordning om mornarna och så. Men det har gått fint.
Eftersom att både Viktor och jag har en bra bit att pendla till jobbet så blir det ganska långa dagar för barnen på förskolan, men som tur är är jag ledig på fredagar och så kan min mamma hämta dem någon gång ibland.
Dessutom är Vilhelm överlycklig när han får vara till kl.17. Han brukar fråga mig om mornarna; ska vi vara till fem idag? Ja, svarar jag. Yes, blir hans svar då samtidigt som han knyter näven och håller upp den i luften, precis som att man har vunnit något ni vet =). Dessutom är han överlycklig över att få äta både lunch och mellanmål där och en dag i veckan blir det även frukost. Tur att de trivs!

Ikväll får ni se några bilder från matsalen då det har blivit kväller. Inte så lätt att hinna med att ta bilder i dagsljus nu inte.. Får fota upp ett lager på helgerna tror jag =).
Jag är så glad över soffgruppen vi köpte i vintras och att den verkligen fick plats här bredvid matsalsbordet.


Nu är det snart läggdags! Godnatt!

/Clara

1 kommentar:

  1. Samma här, vår äldsta pojk grät igår när jag kom 1,5 th tidigare än väntat. Så förtvivlat ledsen bara för att han aldrig får vara så länge. Skulle han få bestämma så skulle han vilja vara 7:15- 17. Tur att de trivs!

    SvaraRadera