måndag 1 september 2014

I trädgården...



Vipphortensian "Vanille Fraise" som jag planterade förra hösten.



Rosen "New Dawn" klättrar på ett rosigt klätterstöd som jag har köpt hos Frenillas bod.

Marktäckaren "The Fairy" och jordgubbsplantor.



På kvällskvisten tog jag denna bild som visar hur toppen på klätterstödet ser ut.

Hej!


Idag kommer det lite bilder från trädgården.
Förra våren gjorde vi ett land med jordgubbar, smultron, rabarber, blåbär, rosor, pioner och lite annat smått och gott. Det har växt till sig ganska bra denna sommar. Särskilt så verkar den marktäckande rosen "The Fairy" trivas riktigt bra. Dock tog nog alla växter lite stryk under den riktigt torra och varma sommaren när jag nog inte vattnade så mycket som jag borde gjort. 
Men huvudsaken att de har överlevt i alla fall!

Som ni ser på bilderna är vi omgivna av skog och hagar. Inte en granne så långt ögat kan nå (men dock bakom ett par krökar).
Och vi älskar att bo såhär. Lugnt, fridfullt och alldeles underbart.
Och att jobba i stan blir ett riktigt bra komplement till att bo som vi gör. 

Nu är det läggdags. Godnatt!

/Clara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar