lördag 20 september 2014

Vimplar och en gammal skolbänk



Den nymålade skolbänken har tagit plats i Vilhelms rum.

Ovanför skolbänken sitter en svartmålad ram. På ramen hänger en ljusslinga från Karlssons.

Vimplar som Vilhelms farmor sytt.

Stol som tillhör skolbänken.

Vilhelm har en stol med sitt namn på som nattduksbord. Lampa från Ellos.

Sängen har vi fyndat på auktion.

Bord och stolar från Ikea.

Hej!


Så var det lördagskväll igen. Det obligatoriska lördagsmyset framför tv:n med godis pågår här. Lillasyster fick dock lägga sig innan godiset kom fram. 

Ni vet att jag visade bilder på en gammal skolbänk vi ropade in på auktion åt Vilhelm för några veckor sedan. Vi målade ju sedan den svart. När färgen hade torkat bar vi upp den på hans rum och för att få den att passa in och få plats fick vi minsann möblera om lite, jaa! Vilhelm blev lika glad som jag över att vi behövde möblera om. Vi flyttade faktiskt på varenda möbel där inne. Ett tips när man vill flytta på tunga skåp och sängar (utan att göra märken i golvet) är att lägga grytlappar under benen/fötterna på möbeln och sedan är det bara att putta/dra. Superlätt!
Ommöbleringen medförde även lite omstrukturering av tavlor och bilder, men det gick fint det med. 
Både Vilhelm och jag blev riktigt nöjda med hans "nya rum".
Han är ju dock inte helt nöjd med färgen på väggarna här inne. Som ni ser är det ju mest vitt och så har två av väggarna en tapet i blårutigt. Men tydligen vill han ha MER färg. Va, nu förstår jag inte...det är ju massor med färg här!!! Och se på stolarna, de är ju ljust gröna...och mattan är blå. Skåpet är ju brunt. Och i sängen är det ju massor med färgglada kuddar och täcken. Dessutom har han fått gardiner med Blixten Mcqueen på. Här inne är det ju hur mycket färg som helst =). Men vi är tydligen inte helt enade i den frågan.

Jag tycker förresten att ljusslingan som hänger på ramen över skolbänken blev väldigt trevlig. Köpte den på Karlssons för ett tag sedan. Där fanns även ett par andra slingor i fina färger som skulle passa bra i Sigrids rum.

Det här med att hänga upp en tom ram på väggen har jag verkligen fastnat för. Och dessutom kan man rama in något trevligt. Som här i Vilhelms rum har jag ramat in ett V. Och nere i vardagsrummet har jag ramat in en klocka.

I helgen har vi bakat lite, så snart någon dag kommer ett recept på vit kladdkaka här på bloggen.
På återseende!

/Clara

1 kommentar:

  1. Hej Clara!
    Så himla fint rum din son har!
    Jag är ute efter sådana stolar han har. Dom gröna. Men hittar inte på Ikea. Är det länge sen du köpte?

    SvaraRadera