söndag 7 september 2014

Soffgruppen på vår altan












Hej!


Hoppas ni har haft en bra helg!
Vilket underbart väder det har varit. På bilderna som jag tog idag är det precis lika varmt i verkligheten som man föreställer sig, som en riktig sommardag.

På den här delen av altanen där vi har vår soffgrupp har vi spenderat mycket tid i sommar, främst på mornarna och kvällarna när det har varit lite svalare ute. Altanen ligger i söder så det har varit väldigt varmt här på dagarna.

Soffan köpte vi på IKEA i våras. Den såldes ut för halva priset. Det var en sådan där soffa som vi kände; är den fin eller inte? Men eftersom att det svar ett så bra erbjudande och att vi var i behov av en soffa, så slog vi till och köpte den. Men vi blev nöjda med den, särskilt eftersom att vi har tillfört lite olika kuddar och filtar efter eget tycke och smak. De flesta kuddarna har jag sytt själv av tyger från Panduro, gamla kökshanddukar och gamla örngott med spets. 

Jag valde också att ha ett par olika småbord till soffan istället för ett vanligt, traditionellt sådant. Att de är i olika höjd gör det lite mer ombonat.
Bredvid soffan står barnens lilla matgrupp från Rusta.

Jag hoppas att det blir några fler sådana här fina dagar nu framöver så man kan njuta lite till här ute på altanen. 

För övrigt har vi haft en riktigt härlig helg!
Idag gjorde vi en mysig liten familjeutflykt till Kalmar. Vi tog tåget dit, åt på Mcdonalds och så var Vilhelm och jag på bio, Flygplan 2. Alla var nöjda och glada, toppen!

Och här kommer en liten bild på mig från Barometern/OT igår;


Jag skall nämligen vara med i deras Hem- och trädgårdspanel =). 
Ser med spänning fram emot de första frågorna!

Nu önskar jag er alla en härlig vecka!

/Clara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar